דמיון מודרך


דמיון מודרך

אחד הכלים החזקים שאני משתמש בהם בטיפול הוא דמיון מודרך.

דמיון מודרך הוא כלי נפלא לשינוי כי המוח שלנו אינו מבדיל בין דמיון למציאות.. לכן מה שאנו מאמינים בו הופך לאמת עבורנו.

אחת מהתגליות המרכזיות בתחום חקר המוח במאה הקודמת הייתה כי המוח האנושי מגיב בצורה זהה לפעילות שאנו מבצעים בפועל ולאותה פעילות שאותה אנו מדמיינים בדמיון.

דרך עבודה בדמיון ניתן להטמיע בתת המודע שלנו את האמונות החדשות שאנו מבקשים להאמין בהם ולפעול לפיהן.

הדמיון המודרך מאפשר לנו למעשה לשלוט במידה רבה על מה שנכניס למוח שלנו, ועל הדרך בה זה ישרת את מטרותינו בחיים.

מחקרים מראים שבזמן שאנו מדמיינים פעילות מסוימת, נניח ריצה על שפת הים, אנו מפעילים בדיוק את אותם המרכזים במוח שמופעלים בעת ביצוע הריצה עצמה. ולא רק, אלא שגם התגובה של השרירים דומה מאוד לתגובה שיש לנו כשאנו רצים באמת. למעשה המוח מגיב נוירולוגית בצורה זהה ומפריש חומרים כימים שמשפיעים על התחושות הן ברמה בפיזית והן ברמה הנפשית. 

הדמיון המודרך שאני משתמש בו נותן תוצאה כפולה ומכופלת מכיוון שהוא נכנס לתמונה אחרי שחרורי המתח של שיטת מוח אחד. וכאשר אין לנו מתח או טראומה על המקום שאותו אנחנו רוצים לשנות פשוט אין התנגדות והמוח מקבל אותו פשוטו כמשמעו... ולכן כאן האמרה "היזהרו במשאלות לבכם" מקבלת משמעות מיוחדת :)

בתהליך שאני עושה אני משתמש בדמיון מודרך אקטיבי ודמיון מודרך פסיבי.

בדמיון האקטיבי, אחרי הכניסה לדמיון, המטופל לוקח חלק פעיל בתהליך והוא אשר נותן את התשובות, הפתרונות והדרך שנכונה לו. התשובות מתקבלות ממנו.. ובאופן ישיר מתת המודע שלו.

כמו כן, בדמיון האקטיבי אני משתמש שאנו יורדים בגילאים, בכדי להעלות אירועים שונים לא פשוטים מהעבר ולשנות בהם את החוויה הרגשית משלילית לחיובית, ודרך כך לאפשר למוח לשנות את התפיסה שלו לגבי אותם אירועים. 

בדמיון הפסיבי שהוא עצמתי ברמות, בד"כ אני משתמש אחרי שהמטופל חווה כמה פעמים את הדמיון האקטיבי. בדמיון זה, אנחנו מטמיעים במוחינו דברים שיקדמו אותנו. אחרי תהליך הרפיה עמוק, המטופל נמצא במצב של הקשבה עמוקה, בתחושה של שרעפים (כמו לפני ההירדמות בלילה) ופה כל מה שאנו מכניסים שוקע עמוק עמוק אל תוך הרמה של תת המודע והגוף. השינוי יורגש מיד אחרי התהליך.

בכלל בכל נושא ההתמכרויות למיניהן, אחרי שהבנו מה מסתתר מאחורי ההתמכרות, שחררנו את הגורם להם – הדמיון המודרך האקטיבי הוא שלאחריו בד"כ השינוי יצא לדרך.

עדי בכר, מטפל אלטרנטיבי בשיטת מוח אחד, קינסיולוגיה, דמיון מודרך ו NLP